de laatste 4 loodjes - Reisverslag uit Langres, Frankrijk van teamroutedusoleil - WaarBenJij.nu de laatste 4 loodjes - Reisverslag uit Langres, Frankrijk van teamroutedusoleil - WaarBenJij.nu

de laatste 4 loodjes

28 Juni 2017 | Frankrijk, Langres

Helaas lukt het ons steeds niet foto's toe te voegen aan het verslag.
En omdat dit verslag door een aantal mensen niet was ontvangen bij deze nog een keer.......
Na een heerlijke rustdag in Tournon sur Rhône vertrokken we donderdag naar, het onder Montélimar gelegen, St. Bourg st. Andeol. We staken vaak over prachtige bruggen de Rhône over. Echter bij 1 brug , de Passerelle himalayenne, gingen bij Eduarda en zeker bij Leo de knieën flink bibberen. Een hele lange smalle brug die ook nog eens bleek te wiebelen. Je mocht hier trouwens alleen met de fiets aan de hand over. Eduarda dacht: het moet dus ik ga en heeft zichzelf naar de overkant gecoachd. Ondertussen volgde Martin met in beide hand een fiets, en daarachter, zich goed vasthoudend aan de reling, Leo. Jeetje wat waren we blij dat hier over waren! De volgende dag ging de tocht richting Avignon, een mooie oude stad met daaromheen een stadsmuur. Deze route, die vanwege de gunstige wind goed te doen was eindigde op een camping aan de Durance in Cavaillon. Op zaterdag, de voorlaatste dag, stond nog een rit van 100 km op het programma. Een rit waarvan we niet goed wisten wat deze ons zou brengen. Het bleek de mooiste maar ook de één na zwaarste rit te worden. Heel veel klimmen door de gebieden Vaucluse en de Var en dit alles bij een temperatuur van maar liefst 38 graden. Na zo'n 8 uur (!) fietsen kwamen we na 108 km eindelijk aan op de camping in St. Maximin de la St. Baume. Moe, heel moe... maar voldaan. Op zondag, de slotdag sliepen we uit en maakten ons op voor de laatste 70 km. Omdat het welkomstcomité pas om 17.00u zou arriveren konden we het rustig aan doen. Ook bleek de route nog eens een heel stuk bergaf te gaan dus hebben we menig terras bezocht. Op het laatste terras in la Londe kregen we de melding dat we verwacht werden en de Boulevard Louis Bernard op konden rijden. Wat ons daar te wachten stond was grandioos. Allereerst werden door een luid toeterende auto (Jan vd Wouw) vergezeld naar de fiinish. Hier was een mooi spandoek gemaakt en stonden familie en vrienden ons op te wachten met vlaggetjes en confetti. Echt superleuk!!!! Hierna was het goed toeven op het terras van de mobilhome van Leo en Marion. Al met al zijn we na 1315 km fietsen moe maar voldaan en toch wel trots dat we dit gedaan hebben. Het was een SUPER-ervaring die smaakt naar meer.........

• 29 Juni 2017 - 00:09

Marlies Van Geel:

Via WhatsApp al steeds wat doorgekregen, maar het lezen van dit verslag is echt heel leuk! Zeker de zwaartes, de wisselingen. Maar vooral ook zo mooi, dat jullie met die inspanning toch nog zo goed van de omgeving kunnen genieten. Chapeau!!!! PRESTATIE hoor! En geweldig dat de aankomst ook zo enthousiast was. Geniet nog lekker lang na!! En die foto's.... die komen vast nog wel!
    Een goed fietsteam, dat is duidelijk, met een hele goede verzorgings-camper-dames daarbij. Dat maakt het compleet!
    Volgend jaar overdoen... of elders, met Alfons er dan bij?
    GENIET LEKKER LANG NA!

Groetjes, Thom en Marlies en poot van Roy en Bress.