etappe 7 t/m 10 - Reisverslag uit Langres, Frankrijk van teamroutedusoleil - WaarBenJij.nu etappe 7 t/m 10 - Reisverslag uit Langres, Frankrijk van teamroutedusoleil - WaarBenJij.nu

etappe 7 t/m 10

14 Juni 2017 | Frankrijk, Langres

Vanuit Langres vertrokken we zaterdag 10 juni naar Pontailler sur Saone. Een rit die bijna de gehele dag over fietspaden langs het verbindingskanaal tussen de Marne en Saone liep. We passeerden talloze sluisjes met karakteristieke sluiswoninkjes. Zondag ging de rit naar St. Boil. Eerst door de bossen met grindpaden naar Premieres. Daarna door het openveld met vele dorpjes onder Dijon door naar Beaune. Onder Beane reden we door de heuvels met wijngaarden om uit te komen op het fietspad dat via Chalon sur Saone naar St. Boil ging. Een rit van totaal 130 km. Maandag verder over het fietspad, dat op een oude spoorlijn is aangelgd naar Cluny. Hier kwamen we na enkele kleine venijnige klimmetjes aan bij de langste fietstunnel (3 km?) ter wereld. Daarna passeerden we Maçon en werd het, tussen de wijngaarden door, klimmen naar Fleuri. Na een snelle afdaling en enkel vlakke kilometers eindigden we, eerder dan de camper in Montmerle sur Saone. De camper was naar het 80km noordelijker gelegen Montmerle genavigeerd. Gisteren volgde de verplaatsing per camper door Lyon. In Condrieu werden de fietsen en fietsers weer geprepareerd voor een korte etappe (60 km) naar Tournon sur Rhone. De gehele rit fietsten we afwisselend links en rechts van de rivier. Vandaag rustdag aan de Rhone. Vanuit onze campingplaat raken we bijna het water aan. Iedere dag opnieuw is weer een feestje met al het moois wat we onderweg passeren! Op naar de laatste 4 etappes die we, gezien de warmte, een uur eerder gaan starten.

• 14 Juni 2017 - 13:16

Michel Van Erk:

Hoi
    Klinkt positief en goed.
    Hard werken en een mooie omgeving.
    Groet en succes.

• 14 Juni 2017 - 13:17

Michel Van Erk:

Hoi
    Klinkt positief en goed.
    Hard werken en een mooie omgeving.
    Groet en succes.

• 14 Juni 2017 - 15:36

Els:

Dat is heerlijk genieten zo te lezen.
    Nog succes en veel plezier de laatste dagen
    Groetjes aan allen

• 14 Juni 2017 - 19:51

Harry Van Erk:

Met belangstelling het reisverslag gelezen.
    weer, wind en zon hebben hun medewerking gegeven.
    De laatste kilometertjes gaan er aan komen en de finischfoto
    kan worden gemaakt.
    Succes met de laatste etappes.

• 14 Juni 2017 - 19:58

Frank De Hoon:

schitterend gasten !!tis dat ik niet jaloers ben!! geniet N U ,zet hem op, de form is bijna op top!!??

• 14 Juni 2017 - 21:09

Martijn:

Leuk om te lezen! Veel succes en vooral genieten!!

• 17 Juni 2017 - 10:51

Jacky En Theo:

Mooi om jullie zo te volgen! Een mooie en knappe prestatie geleverd. Succes met 'de eindsprint' en geniet lekker na met het complete team. Groetjes. Jacky en Theo.