vervolg - Reisverslag uit Langres, Frankrijk van teamroutedusoleil - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Langres, Frankrijk van teamroutedusoleil - WaarBenJij.nu

vervolg

08 Juni 2017 | Frankrijk, Langres

6 JUNI 2017 DAG 4 DOUZY-ST. MIHIEL
Vanmorgen koud en regen in Douzy, niet uitnodigend om te gaan fietsen. Om deze reden zijn we met de camper eerst 40 km zuidelijker gereden naar Vilosnes. Hier zou het weer iets beter zijn. Het was daar inderdaad droog. Voordat we de fiets op gingen wilden we eerst nog een kop koffie drinken. Helaas was er in het uitgestorven dorp niks te vinden. Martin en Eduarda besloten te gaan fietsen, Leo nam een rustdag. Deze keer geen fietspad maar gewoon over de weg die vaak pittige klimmetjes in petto had. Ook stond er vandaag een straffe westenwind die we meestal van opzij hadden maar ook wel eens lekker in de rug waardoor het tempo omhoog schoot. Tegen half 4 kwamen de fietsers na zo’n 70 km aan op de camping in St. Mihiel. Helaas was er niemand aanwezig op de receptie zodat we nog een tijdje moesten wachten. Achteraf bleek dat Martin en Eduarda precies op tijd klaar waren met fietsen want de regen kwam even flink uit de hemel gevallen. Nadat we eindelijk hadden ingecheckt en de camper een mooi plaatsje, uit de wind, hadden gegeven begon de lucht weer op te klaren en konden we toch nog even genieten van een lekker zonnetje.

7 JUNI 2017 DAG 5 ST. MIHIEL-DOMREMY LA PUCELLE
Na een droge nacht fietsten Ina en Leo eerst om brood in het stadje. Na de havermout en de stokbroodjes vertrokken Leo , Eduarda en Martin om 9:15 richting Lac de Madine. We kregen meteen een pittige klim voor de kiezen. Heel veel wind uit het westen waar we op sommige stukken veel last van hadden. Na 57 km klimmen en dalen hield Leo het in St. Germain sur Meuse na een nacht niet slapen voor gezien. Na samen onze broodvoorraad te hebben verdeeld zijn Ina en Marion hem op komen halen. Martin en Eduarda hebben samen de laatste 35 km volbracht. Nog wel een buitje moeten trotseren. Om 15.00u arriveerden we op de camping municipale in Domrémy la Pucelle, de geboorteplaats van Jeanne d’Arc. ’s Avonds weer een heerlijke pastamaaltijd op en op tijd het bed ingedoken.

8 JUNI 2017 DAG 6 DOMREMY LA PUCELLE-LANGRES
Vanmorgen werd het brood al voor 8.00u gebracht dus we waren lekker op tijd. Om 9.05u konden we vetrekken richting Langres. Een tocht die achteraf ook weer een pittige bleek te zijn. Heel veel klimmen, weinig dalen maar wel door een prachtig landschap. (Vogezen) Onderweg nog terecht gekomen op een onbegaanbaar grintpad, we moesten de fiets hier wel af. Ook nog een hele pittige klim na Louvières. Onderweg nog een slang over de weg zien kronkelen en een hert van dichtbij gezien. In de uitgestorven dorpjes was nergens een winkeltje of cafeetje te bekennen. Pas 10 km voor Langres zagen we rode parasolletjes van een terrasje opdoemen. Hier smaakte de cola extra lekker en ook konden hier de bidons worden gevuld. Het laatste stuk reden we over het fietspad naast de Marne. Op het laatst nog een klimmetje naar de stadsmuur van Langres waar camping Navarre ligt. Al met al een mooie maar zware dag. De rustdag zal ons goed doen!

• 08 Juni 2017 - 19:55

Els:

Mooi verslag.
    En al pittige tochtjes lees ik.
    Maar jullie worden goed verwend door Ina en Marion.
    Geniet van de rustdag en groetjes aan allemaal

• 08 Juni 2017 - 20:21

Anouk:

Veel succes!!!

• 08 Juni 2017 - 22:11

Astrid:

Mooi verslag hoor ik blijf jullie volgen succes

• 08 Juni 2017 - 23:45

FRSNK:

GEWELDIG ZO 'N VERASLAG!! DAT WE DAAR NIET EERDER AANGEDACHT HEBBEN, GENIET VAN DE RUSTDAG, DE FORM ZAL NU ONDERHAND WEL KOMEN DENK IK!! DAN WORDT HET ALLEEN MAAR LEUKER,!! VERDIKKE, WAS IK ER MAAR BIJ GEWEEST, HIER WAS HET EEN DONFDERDAG AVOND ERDINGER RITJE!! JA, MARTIN, JOUW ERDINGERTJES HEBBEN WE VERDEELD ,hhhMMM LEKKERR, WAS WEL NODIG, BIJNA 30 KM/U GEMIDD.,FIJNE MANNEN ZEG MAAR,JIONGENS VEEL FIETSPLEZZIER!! ZETN HEM OP, WE ZIJJN TROTS OPJULLIE!! EN NIET TE HARD!! DAN BREEKT HET LIJNTJ NIET!! Marseille INZICHT!! FIJN WIEKENT, FRANK

• 09 Juni 2017 - 13:27

Judith:

Leuk!!! Op naar week 2!

• 09 Juni 2017 - 21:31

Gerda Nouws :

Eduarda en Martin heel veel succes en het is leuk om jullie verslagen te lezen. De sportieve groetjes Gerda

• 09 Juni 2017 - 21:56

Yvonne:

Erg pittig zo te lezen. Maar ook genieten. Succes en veel plezier nog!